Samsung SMX-K40 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 4 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Samsung SMX-K40 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,3

Will.52 31-10-2010
Geschreven voor: Samsung SMX-K40 zwart

Ik ben niet gecharmeerd van de beeldkwaliteit van deze camera!

Ik vind de beeldkwaltiteit van mijn Sony TRV 16 digitale camcorder (met Mini DV tapes) stukken beter. Deze vreet echter de tapes op zodat ik voor een vakantie die eraan zat te komen, op stel en sprong een nieuwe camera moest hebben.

Ben vanwege de prijs en het feit dat de K40 met een SDHC kaart werkt(geen bewegende delen), de Schneider - Kreuznach lens en de handzaamheid (hij is lekker klein en ligt goed in de hand) bij de Samsung K40 uitgekomen.

Bovendien is na het bewerken van de film en daarna op DVD branden, de beeldkwaliteit nog bedroevender!! Het beeld trilt enorm, vooral als vanuit de auto gefilmd is maar ook bij het van links naar rechts (of andersom) bewegen van de camera.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Ik ben nu in het stadium om maar weer een andere camera te kopen, hetzij met tapes, hetzij een ander merk ook met SDHC kaart.

Starremans 15-02-2010
Geschreven voor: Samsung SMX-K40 zilver

Ook ik heb deze camera gekocht. En wel om de volgende redenen.
1. de camera werkt met SDHC (veel goedkoper dan de Memory stick pro duo van Sony.)
2. hij heeft een HDMI uitgang en Full HD upscaling
3. Hij was 100,- afgeprijsd, en dan is 200,- voor een semi HD camera niet duur!

Helaas ben ik er vrij snel op terug gekomen en heb ik de camera na 5 dagen testen terug gebracht.
Ik kon er geen vriendjes mee worden.

Ik merkte dat tijdens het gebruik het beeld op het LCD schermpje er nog aardig fraai uitzag. Eenmaal via de HDMI op en HDready scherm aangesloten viel het tegen.

Na wat film opnamen te hebben gemaakt zowel binnen als buiten kwam ik tot de volgende conlcusie.
De camera kon maar moeilijk scherpte houden op het object wat ik volgde. Je hoorde de focus gewoon werken. En dit zag je terug in de beelden. Dan weer wazig dan weer scherp. Zelfs al had die hem scherp gesteld dan ging die weer zoeken en werd ie weer onscherp.
Binnen opnamen (met matig/ normaal licht) gaven beelden die je niet mag verwachten bij een camera van deze tijd.
Binnen opname met matig licht waren ronduit slecht! Mijn 3,2 mp fotocamera met filmoptie maakt vergelijkbare filmpjes!
Alleen buiten had ik het idee dat ik een beetje blij werd. Maar ook daar was ik niet tevreden over het scherpstellen. En ik vond de beelden heel donker. Alleen als je erop inzoomde stelde het object wat je filmpde in licht bij. De omgeving bleef donker.
Maar ja, ik wil hem ook binnen kunnen gebruiken en kwaliteit ervaren.

Al met al ben ik overtuigd om verder te zoeken.

adk0902 28-12-2009
Geschreven voor: Samsung SMX-K40 blauw

Een prima camera voor dit geld, licht van gewicht waardoor hij makkelijk, ook voor langere tijd, is te hanteren. Beeldkwaliteit is prima, ook op HD TV. Heb overigens alleen nog de Super Fine TV mode gebruikt; over de andere resoluties kan ik dus niets zeggen. De bijgeleverde videobewerkingssoftware biedt voor de beginner voldoende mogelijkheden: overgangseffecten, video-effecten, titels en lege schermen (om de titels op te zetten) toevoegen en een eenvousige procedure om je meesterwerk op YouTube te plaatsen of om te zetten in bijv. WMV.
Heb opnamen gemaakt bij een optreden met zeer moeilijke (wisselende) lichtomstandigheden, maar de camera hield zich prima, alleen de automatische focus kon het af en toe niet helemaal bijbenen, maar gezien de omstandigheden was dit wel te verwachten. Kortom: prima camera, aanrader voor iedereen die op een makkelijke manier leuke resultaten wil halen.

monique2010 06-12-2009
Geschreven voor: Samsung SMX-K40 zilver

Het design van deze camera is erg mooi, maar de beeldkwaliteit is ronduit teleurstellend, het beeld is korrelig, een gemiddelde telefoon maakt betere filmpjes.